Przerwa techniczna USOS

Spis treści

  1. Założenia
  2. Struktura
  3. Aktualne listy studentów
  4. Regulamin przedmiotu
  5. Wpisywanie ocen cząstkowych

Założenia

  • Nie, tu nie będzie rantu, dlaczego ISOD jest lepszy niż USOS.
  • To będzie ściągawka, jak zrobić coś w USOS, gdy wiemy jak to zrobić w ISOD.
  • Zakładam punkt startowy “po zalogowaniu się”.
  • Pod tytułem bedzie liczba kroków do wykonania ISOD vs USOS

Spis treści


Struktura

ISOD jest podzielony na ISOD dla studentów, pracowników i taki z dostępem publicznym.

USOS jest podzielony na:

  • USOSWEB
  • APD
  • Moodle (ja wiem, że Moodle to Moodle a nie USOS ale USOS po prostu nie ma tych ficzerów do tworzenia treści, które na przykład w ISOD są)

Spis treści


Aktualne listy studentów

2 vs 3

ISOD

Pierwsze rozwiązanie - lista z możliwością wpisywania ocen itp.

  • Przewijamy w dół do planu zajęć,
  • klikamy wybrane zajęcia.

Drugie rozwiązanie - tylko lista osób

  • Klikamy “Moje kursy i zajęcia”,
  • klikamy “pokaż listę”.

USOS

  • Klikamy “MÓJ USOSWEB”,
  • klikamy w ramce “Zajęcia pracownika” wybrane zajęcia ale NIE ich nazwę tylko na przykład “Laboratorium”,
  • przewijamy niżej.

Spis treści


Regulamin przedmiotu

3 vs 4

ISOD

  • Klikamy “Moje kursy i zajęcia”,
  • klikamy w tabelce przy wybranym przedmiocie “(Pokaż regulamin)” lub “(Zmień regulamin)”.
  • wypełniamy wszystkie kafelki.

USOS

  • Klikamy “MÓJ USOSWEB”,
  • klikamy w ramce “Zajęcia pracownika” wybrane zajęcia - ich nazwę,
  • klikamy “Edytuj regulamin”,
  • wypełniamy wszystkie kafelki.

Spis treści


Wpisywanie ocen cząstkowych

7 vs 16!!!

eh no dobra: 9 vs 15 (mniej więcej)

ISOD

  • Przewijamy w dół do planu zajęć,
  • klikamy wybrane zajęcia.
  • Edytuj kolumny
  • Dodaj kolumnę
  • Edytujemy nazwę kolumny, jej typ i wagę (3 klik)
  • Klikamy komórkę arkusza
  • Wpisujemy ocenę

USOS

  • Klikamy “Dla pracowników”
  • Klikamy “Sprawdziany”
  • Klikamy “+nowy zestaw zasad” poniżej zajęć
  • Odwiedzamy “Katalog szablonów” gdzie zapewne nie ma żadnego adekwatnego więc wracamy (klik)
  • Klikamy “Stwórz szablon i przejdź do edycji”
  • Edytujemy co tam chcemy, żeby w zasadach było
  • Klikamy “Zapisz i wróć”
  • Klikamy rozwinięcie listy zasad “przejdź do”
  • Klikamy “widok struktury”
  • Klikamy rozwinięcie listy “dodaj element”
  • Klikamy jedną z dostępnych opcji: “nowy folder (sprawdzian)” (sic!) albo “nowe zadanie” albo “nowa ocena”
  • Wpisujemy nazwę i zatwierdzamy (klik)
  • Podziwiamy inwencję twórców USOSa w tworzeniu skali ocen 0-70 punktów (WTF?)
  • Klikamy “Oceny”
  • Klikamy komórkę arkusza
  • Wpisujemy ocenę

Uwaga - w USOS brak jest możliwości wpisywania punktów ułamkowych. Można wybierać tylko z predefiniowanej skali. Skale są cztery w tym 0-70 pkt.

W ISOD da się wprowadzić dowolne (zapewne dowolne) floaty typu 6,9, 3,33, 21,37 w tym również wartości ujemne! Kolumnom daje się przypisać wagi. Używam wagi=0 do chwilowego “wyłączenia” oceny z sumowania. Kolumny da się ukryć przed studentami aby zrobić niezapowiedzianą kartkówkę albo udostępnić kolumnę dopiero po wpisaniu ocen wszystkim, w tym samym momencie.

Spis treści